A munkahely és a család közötti egyensúly megtalálása általában nem egyszerű feladat. Szerencsére azonban ma már számos segítséget találhatnak a kisgyermekes anyukák a munkavégzés és az anyaság problémáinak megoldására. Ehhez fogunk cikkünkben segítséget nyújtani.
A legjobb dolog, amit tenni lehet, ha odafigyelsz a szervezésre. Ha előre tudsz gondolkodni, akkor számos olyan később felmerülő problémára lesz már megoldásod, amik valószínűleg jelentkezni fognak. Ilyen lehet pl., hogy mi van, ha nem tud menni a gyerekért időre valahova, vagy pl. gyermeked lebetegszik. Amennyire lehet, próbáld előre kitalálni, hogy ilyen helyzetekben kitől tudsz segítséget kérni, ki az, aki át tudja venni tőled a feladatokat egy rövid időre.
Szintén jó megoldás, ha amennyire csak lehet, szétválasztod a két szerepkört. Erre a legegyszerűbb megoldás, ha külön telefonod, email címed van a munkára és a magánéletedre. Ezzel tudod biztosítani, hogy munkaidőn kívül ne keressenek apró dolgokkal, és munkaidőben is csak a munkára tudj koncentrálni. Az egyik legnagyobb problémát a két feladat közötti határvonal elmosódása szokta jelenteni, ez az egyszerű javaslat megoldja a probléma nagy részét.
Ha otthonról dolgozol, akkor legyen erre egy külön helyiség, iroda. A feladat itt is az, mint az időbeosztásnál, minél jobban el kell különíteni a dolgozó helyiséget a lakás többi részétől, hogy külön tudd választani a két feladatot. Itt is szükség van a tervezésre is, hogy esetlegesen a gyerek(ek) ne zavarjanak munka közben, akkor sem, ha otthon vannak.